Folwark Dajak Google Plus Folwark Dajak Facebook

gałązka Jak zaplanować budżet weselny?

Organizacja wesela to z reguły przyjemna rzecz, jednak określenie budżetu do najromantyczniejszych nie należy:)



Na samym początku warto określić, czy koszty wesela będziecie pokrywać w całości sami, czy podzielicie tę przyjemność z rodzicami, jeśli będą chętni Wam pomóc. Im wcześniej ustalicie tę kwestię, tym mniej niespodzianek czeka Was na dalszych etapach przygotowań. Pozwoli Wam to też na zaplanowanie wszystkich wydatków.







Zaplanujcie wydatki w czasie. Nie rozstawiajcie wszystkiego na ostatnią chwilę, jeśli możecie część rzeczy zakupić dużo wcześniej przed weselem, to zróbcie to. Sprawdzajcie promocje na alkohol i napoje w marketach lub w sieciach sklepów z alkoholami, te produkty można zakupić szybciej, ponieważ z reguły mają długi termin ważności. Wpłacajcie wszystkim usługodawcom zadatki, zmniejszy to koszt przy ostatecznym rozliczeniu. Rozliczenie z salą weselną spróbujcie również rozłożyć na raty.



Jeśli planujecie wykonywać winietki lub jakieś dekoracje sami to rozglądnijcie się za potrzebnymi materiałami – to również odciąży wasz budżet przed samym weselem.







Oczywiście nie da się wyliczyć wszystkiego, co do grosza, dlatego musicie być przygotowani na niespodziewane wydatki. Przy planowaniu budżetu przyjmijcie 5-10% kwoty na właśnie takie „niespodzianki”.



Warto przygotować sobie plik w Excelu (dla miłośników tradycji polecamy Wedding plannery w wersji papierowej  ), w którym będziecie notować wszystkie wydatki oraz, co najważniejsze, terminy płatności! Podliczajcie na bieżąco wszystkie wydane pieniądze.



Możecie również stworzyć orientacyjne zakresy cen za poszczególne usługi, będą się one rozkładać mniej więcej tak:



•wesele – 49%
•strój panny młodej – 13%
•strój pana młodego – 9%
•muzyka – 9%
•fotograf, wideo – 8%
•obrączki – 2%
•samochód -2%
•kwiaty – 6%
•zaproszenia – 2%






Jeśli w Waszym budżecie, po rozpisaniu wszystkich wydatków zostaje rezerwa to nie musicie się martwić o to, że pieniędzy zabraknie. Jeżeli natomiast nie wiecie, czy podołacie to poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, dzięki którym oszczędzicie nieco pieniędzy przy organizacji wesela:



1. Wesele poza sezonem. Wiele sal weselnych oferuje zniżki na wesela zimą. Jest to fajna alternatywa dla ślubów latem, a pomoże zaoszczędzić sporo pieniędzy.
2. Usługodawców poszukajcie wśród znajomych – z pewnością będą chcieli pomóc Wam w tym dniu i zaproponują zniżkę na usługi. Innym sposobem jest zatrudnienie początkującego DJa, czy fotografa. Może znajomy znajomego ma fajne auto, którym zawiezie Was do ślubu 😉
3. Część dekoracji, winietki czy zaproszenia wykonajcie samodzielnie. Od momentu „zaklepania” daty wesela do rozdawania zaproszeń jest sporo czasu, który możecie wykorzystać. Jeśli sytuacja na to pozwala to przystrójcie sami kościół, nawet dzień wcześniej.
4. Wybierając salę weselną warto mieć na uwadze jej odległość od kościoła, czy miejsca zamieszkania Waszego i Waszych bliskich. Im bliżej z kościoła na salę, tym lepiej. Odchodzi Wam koszt przetransportowania gości. U nas możecie skorzystać z kapliczki, która znajduje się na terenie Folwarku 🙂
5. Pomyślcie nad wypożyczeniem garnituru i sukni z wypożyczalni. To, że ubranie jest używane, nie oznacza, że jest gorsze. Często takie miejsca oferują piękne stroje w bardzo dobrej cenie.





Źródło: pinterest.com

« Wstecz
Pejzaż